muffins.

jag har bakat muffins ..vaniljmuffins med chokladbitar i. smeten såg så jävla god ut! såg framför mig hur jag skulle bjuda farmor och farfar, ta med till celia och josse ikväll och alla skulle beundra mig för mina otroliga bakkunskaper. men nä, tog ut dom ur ugnen ..och visst såg dom lite torra och hårda ut? jag smakade, dom var torra och ..hårda. stog och funderade en stund och ställde frågan högt för mig själv, "vad har jag gjort för fel?". min bror läste igenom receptet och hittade felet. jag hade inte blandat mjölet och bakpulvret separat. hhhhh.. måste blanda mjölet och bakpulvret separat. hör ni det? separat. vad ska det göra för stor skillnad? tänker ni då. jo, utav lång erfarenhet av bakning kan jag besvara denna fråga. muffinsen blir torra och hårda. om ni inte blandar mjölet och bakpulvret separat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0