jobb.

kom hem nyss. från jobb och häst och allt.  var helt okej att jobba idag ändå, inte så jätte jobbigt. dock jobbigt att mocka allting, det är det ända som är JOBBIGT. så man bah: naaaaaaae. typ.   jag vet inte,  hur många hästar kan det vara? 25 kanske? typ 7 spiltor och 5 boxar var. eller okej, det lät inte så mkt men det är JOBBIGT, fylla på torv och allt. jobbigt. det näst jobbigaste är sista sopningen innan lunch ..när man inte har nåra krafter kvar och är AS hungrig :|   ush.

ut till tosca vid fem när jag sluta. skritta ner i plantagen lite, blåste som fan. tosca var rädd hela tiden. sen skritta jag och flytta på vägarna fram och tillbaka tills hon kändes mjuk och då när jag travar på vägen som är AS hård (för att mamma och veronica skulle se hur hon såg ut) så är hon fräsch ändå, lite stel i högerbak ..men inget som kan kallas hälta liksom.  så jävla jobbigt är det här. men det får väl bli att sätta på ringsko på höger fram igen och fortsätta med glucomax. sen blir det väl skritt mest, och kanske två dagar i veckan kan man jobba lite i trav och kanske lite i galopp ..så får jag se om hon håller sig fräsch. annars måste jag acceptera att hon inte håller för mer än skritt. känns så tråkigt :( ångrar så mkt att jag inte tog föl på henne det första jag gjorde när jag fick henne. men det hade man ju inte tankar på då..

borde hoppa in i duschen nu, men jag orkar inte röra mig. nä nu måste jag. hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0