hästinlägg.

imorse iallafall, så var jag hos tandläkaren. som ni redan vet kanske. hade bitit bort en bit av min lagning så fick fixa det. jag HATAR att gå till tandläkaren asså. och hatar den där tandsköterskan jag har, hon är as dåligt. allt gör skit ont och ajaj. 

sen ut till tosca, hon var skitgris idag. plus att nelly bitit henne på rumpan igen, längst upp liksom, as stort skinnflått äckelpäckel. tosca var as förbannad när jag skulle tvätta. vet inte vad som händer med henne. jag kan stå och pilla hur mkt som helst, men sen när jag ska tvätta så sparkar hon som en idiot och ställer sig på bakbenen och blir helt vild! puckoponny. fick rent det efter mkt om och men iallafall.

sen till nfk och dressyrträna. men tja, colorado hade blivit biten eller nått i läppen så bettringen låg ju såklart emot. kul kul. hackamoret inne på kontoret är för stort. så jag fick rida med tyglarna i nosgrimman, hahah. men det gick faktiskt BRA. fast red nog mest på min ridning igårkväll tror jag, för i slutet fatta han att han inte hade nått bett i munnen och jag hade ingenting att säga till om, så då sprang han bara med huvudet upp i luften och var allmänt dum hihi.  hoppas på att det läker tills på måndag asså :(  annars är det trist som fan.   måste fan rida med bett på söndag när jag ska träna också. skulle ju kännas bra.. om man fick göra det liksom.

sen hjälpte jag mamma med allting också, stog och fläta jävla rowen, hatar honom asså, AS jobbig. tog typ en timme att fläta manen på han :s   jävla pucko ställde sig på bakbenen och höll på när jag skulle gå med honom efter badet.  gah, orkar inte hålla på med honom imorrn också när det är tävling för mamma. men aja.

fan vilket jävla hästinlägg det här blev nu. men jag förvarna er faktiskt med rubriken, hehe.   ikväll blir det chips och guacamole och mys med mamma bara. för m lär väl inte komma hit som vanligt, antagligen inte eftersom han inte äns har ringt än. palla. det. inte.

 puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0